niedziela, 24 września 2017

Kwiatki z organzy - kurs

W urodzinowym kicie znajduje się sporo kawałków organzy. Postanowiłam je zagospodarować i stworzyć z nich kwiatki

Zapraszam Was na mój kurs jak je zrobić.
Poza organzą, ostrymi nożyczkami, potrzebujemy świeczkę, pręciki, klej na gorąco, pęsetę, gruba igła lub drucik i kawałek tektury. Tak przygotowane materiały wystarczą mam, by stworzyć kilka kwiatków.
Na początek z tekturki wycinamy sobie kilka kółek w różnym kształcie, chociaż możemy się też ograniczę do jednego, bo organza pod wpływem ciepła płomienia świecy i tak się obkurczy



Następnie organzę składamy na kilka warstw i przykładamy do niej nasze tekturowe kółko. Równo z jego krawędzią obcinamy organzę, otrzymując tyle kółek ile warstw materiału złożyliśmy.


 Teraz możemy organzowe kółka zostawić, bądź też delikatnie je ponacinać w stronę środka, robiąc 5 nacięć (przepraszam za jakość zdjęć, ale organza nie jest zbytnio fotogeniczna)



Każdy płatek organzy musimy teraz przybliżyć do płomienia świecy, pamiętając by ta odległość nie była zbyt bliska, gdyż organza szybko się pod wpływem wysokiej temperatury obkurcza.



Do wykonania moich kwiatków potrzebowałam 6 warstw. Do mniejszych 3-4 warstwy





Teraz pora na układanie poszczególnych warstw - tu pełna dowolność. Oczywiście pamiętamy by najmniejsze elementy były u góry, a największe na spodzie.








Pora połączyć nasze warstwy. Niestety miałam problem z ich sklejeniem dlatego też użyłam igły, którą podgrzałam nad płomieniem świecy i gorącą wypaliłam dziurkę w powstałym kwiatku, łącząc przy okazji jego warstwy.

Teraz pozostało przełożyć przez powstały otwór pręciki, przykleić je klejem na gorąco i mamy gotowe kwiatki

Z urodzinowego KITa wykorzystałam organzę i pręciki.

Kwiatki są bardzo delikatne i dopiero w kompozycji można docenić ich urodę




Wykonując kartkę wykorzystałam z naszego KITa: papier scrapowy, scrapki serwetki, scrapka: "Dla Ciebie", styropianowe kulki, półperełki i buteleczkę na klej magik

Mam nadzieję, że mój kurs i inspiracja spodobały się Wam i wykorzystacie je do stworzenia swoich prac.

Pozdrawiam serdecznie :-)
Danfi




https://danfi1.wordpress.com/




























Brak komentarzy

Prześlij komentarz

TOP